Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για τη λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο, σύμφωνα με τον Γιώργο Καραγιάννη, θα συγκαταλέγεται στα πιο σύγχρονα της Ευρώπης.
Σε κάποια από τα χαρακτηριστικά που θα αναδεικνύουν το Μετρό της Θεσσαλονίκης σε ένα από τα πιο σύγχρονα της Ευρώπης αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδioς για τις Υποδομές ,κ. Γιώργος Καραγιάννης, κατά την ενημέρωση της Διαρκής Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τέσσερις συμβάσεις έργων και μία σύμβαση προμήθειας τροχαίου υλικού.
Ο Υφυπουργός Υποδομών ενημέρωσε την Επιτροπή και για τη σύμβαση προμήθειας τροχαίου υλικού για το Μετρό της Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «με την προμήθεια αυτή γίνεται άλλο ένα σημαντικό βήμα για τη πραγματοποίηση του μεγάλου έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, αφού με τους συρμούς που αποκτάμε θα εξυπηρετείται τόσο η επέκταση προς Καλαμαριά που προχωρά όσο και το βασικό έργο, με μικρότερες μάλιστα χρονοαποστάσεις, από τις αρχικά προδιαγραφείσες».
Όπως επισήμανε, «το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό σε ολόκληρη την Ευρώπη με συρμούς που θα κατασκευάζονται με πάνω από 90% με ανακυκλώσιμα υλικά, με τρένα χωρίς οδηγούς, με την ιστορία των σταθμών να χαρίζεται απλόχερα στους επιβάτες και με μοναδική αισθητική».
Υπενθυμίζεται ότι το Μετρό θα έχει και αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών που θα ανοίγουν αυτόματα όταν έρχεται ο συρμός ώστε να γίνει η επιβίβαση – αποβίβαση των επιβατών (δείτε τη φωτογραφία που ακολουθεί).
Ειδικότερα, όταν το τρένο θα φτάνει σε έναν σταθμό, οι θύρες των συρμών θα ευθυγραμίζονται με τις πόρτες της αποβάθρας και στη συνέχεια θα ανοίγουν ταυτόχρονα.
Πρόκειται για ένα σύστημα που θα υψώσει ασπίδα προστασίας στους επιβάτες, δεδομένου ότι όσοι περιμένουν την έλευση των συρμών δεν θα μπορούν να πλησιάσουν στο χείλος των αποβαθρών.
Παράλληλα, οι αυτόματες θύρες παρέχουν και επιπλέον οφέλη, μεταξύ των οποίων, η καλύτερη αστυνόμευση καθώς θα καθίσταται αδύνατη η πρόσβαση στις ράγες και τα τούνελ. Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι θα αποτρέπεται η συγκέντρωση σκουπιδιών στις γραμμές, τα οποία μπορούν να εμποδίσουν την ομαλή κίνηση των συρμών ή και να προκαλέσουν πυρκαγιά.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει στο τέλος του 2023, με τη βασική γραμμή να έχει μήκος 9,6 χλμ. Θα ακολουθήσει η επέκταση προς Καλαμαριά, για να πάρει σειρά η επέκταση προς τα δυτικά.